
Annons
Artiklar om
Elektra folkets bio
Tidigare


En lyrisk musikalisk föreställning på Elektra
Tomasz Swiesciak "Oppenheimer" är ett mästerverk i berättande och en påminnelse om att vi är på fel sida om historien
Annons
Annons
Tidigare

Sänker priset på biljetter: ”Alla ska ha råd att gå på bio”

Ruben Östlunds besök på Elektra Bio inställt

Guldpalmsvinnaren Ruben Östlund till Elektra

Elektra Bio anordnar bio för boknördar
Annons
Annons

Cissi Wallin till Västerås

Ändrad premiär på Elektra

Kulturredaktörens val: Revolt – en samhällsförändrande klassiker

Kulturredaktörens val: "Homeboy" – en bortglömd pärla

The Rocky Horror Picture Show räddade liv – nu visas queerklassikern på Elektra

I vampyrens skugga – klassikern Nosferatu visas på Elektra

Kulturredaktörens val: El Cid – en svunnen mastodont

Erik Jersenius slutar på VLT – utgivaren: ”Varit mycket viktig”

Kulturredaktörens val: David Lynchs Mulholland Drive

Kulturredaktörens val: De förlorade barnens stad – en saga om det mänskliga
Annons
Annons

Kulturredaktörens val: Vem är egentligen afrikan? – Claire Denis “White Material”

Kulturredaktörens val: “Krigarens själ” – Tamahoris oförglömliga 90-talsklassiker

Kulturredaktörens val: Sökarna – MTV-generationens intåg i den svenska filmen

Kulturredaktörens val: En förtrollad värld – Bakshis “Sagan om ringen”

En svensk Orson Welles – Västeråsdottern Mai Zetterlings filmer visas på Elektra

Kulturredaktörens val: “Amadeus” – det oförskämda geniet och den slätstrukne medelmåttan

Filmens alkemist – Alejandro Jodorowsky förvandlar blod till guld

Kulturredaktörens val: Ådalen 31 – en svensk klassiker

Årets store guldbaggevinnare besöker Elektra – ta chansen och ställ dina frågor

Kulturredaktörens val: Slaget om Alger – filmkonstens fulla kraft och vidd

Homeriskt djup i klassikern “Casablanca”

“Frukost på Tiffany’s” – den perfekta filmen på alla hjärtans dag

Kulturredaktörens val: Golem – Paul Wegeners sällsamma klassiker

“In the Mood for Love” – klassisk filmromantik på Elektra

Kulturredaktörens val: “Verdi är död!” – nu visas Bertoluccis svindlande epos “1900” på bio igen

Blecktrummans oroande slag – klassiker visas på Elektra

Kulturredaktörens val: Cronenbergs provocerande “Crash” fick människor att rasa och skrika efter censur

Metropolitan – den amerikanska östkustsocietetens sista skälvande dagar
Annons
Annons

Den övernaturlige Fellini – den italienske filmmästaren firar hundra år

Kulturredaktörens val: Trollkarlen från Oz – Victor Flemings färgsprakande underverk

Kulturredaktörens val: Terror på Elm Street – Wes Craven fångar oss i en evig mardröm

Kulturredaktörens val: Akira – filmen som förändrade allt

”Nobody fucks with the Jesus” – den bowlande pederasten är tillbaka

Piskan och kroppen – vågad erotisk fantasi sist ut i Kulturredaktörens val

Nattens fantom – Herzogs klassiker Nosferatu visas på Elektra

Kulturredaktörens val: Dr. Caligaris kabinett – tyrannen och sömngångaren

CORONAKRISEN: Besökarna flyr – men här är bion som fortsätter visa film

Kwaidan – Kobayashis meditativa spökhistorier är det vackraste som visats på vita duken

Erik Jersenius: Den flygande holländaren – i kärleken och döden fann Wagner livets mening
