
Annons
Artiklar om
Elektra folkets bio
Tidigare
Annons
Annons
Tidigare

Ändrad premiär på Elektra

Kulturredaktörens val: Revolt – en samhällsförändrande klassiker

Kulturredaktörens val: "Homeboy" – en bortglömd pärla

The Rocky Horror Picture Show räddade liv – nu visas queerklassikern på Elektra
Annons
Annons

I vampyrens skugga – klassikern Nosferatu visas på Elektra

Kulturredaktörens val: El Cid – en svunnen mastodont

Erik Jersenius slutar på VLT – utgivaren: ”Varit mycket viktig”

Kulturredaktörens val: David Lynchs Mulholland Drive

Kulturredaktörens val: De förlorade barnens stad – en saga om det mänskliga

Kulturredaktörens val: Vem är egentligen afrikan? – Claire Denis “White Material”

Kulturredaktörens val: “Krigarens själ” – Tamahoris oförglömliga 90-talsklassiker

Kulturredaktörens val: Sökarna – MTV-generationens intåg i den svenska filmen

Kulturredaktörens val: En förtrollad värld – Bakshis “Sagan om ringen”

En svensk Orson Welles – Västeråsdottern Mai Zetterlings filmer visas på Elektra
Annons
Annons

Kulturredaktörens val: “Amadeus” – det oförskämda geniet och den slätstrukne medelmåttan

Filmens alkemist – Alejandro Jodorowsky förvandlar blod till guld

Kulturredaktörens val: Ådalen 31 – en svensk klassiker

Årets store guldbaggevinnare besöker Elektra – ta chansen och ställ dina frågor

Kulturredaktörens val: Slaget om Alger – filmkonstens fulla kraft och vidd

Homeriskt djup i klassikern “Casablanca”

“Frukost på Tiffany’s” – den perfekta filmen på alla hjärtans dag

Kulturredaktörens val: Golem – Paul Wegeners sällsamma klassiker

“In the Mood for Love” – klassisk filmromantik på Elektra

Kulturredaktörens val: “Verdi är död!” – nu visas Bertoluccis svindlande epos “1900” på bio igen

Blecktrummans oroande slag – klassiker visas på Elektra

Kulturredaktörens val: Cronenbergs provocerande “Crash” fick människor att rasa och skrika efter censur

Metropolitan – den amerikanska östkustsocietetens sista skälvande dagar

Den övernaturlige Fellini – den italienske filmmästaren firar hundra år

Kulturredaktörens val: Trollkarlen från Oz – Victor Flemings färgsprakande underverk

Kulturredaktörens val: Terror på Elm Street – Wes Craven fångar oss i en evig mardröm

Kulturredaktörens val: Akira – filmen som förändrade allt

”Nobody fucks with the Jesus” – den bowlande pederasten är tillbaka
Annons
Annons

Piskan och kroppen – vågad erotisk fantasi sist ut i Kulturredaktörens val

Nattens fantom – Herzogs klassiker Nosferatu visas på Elektra

Kulturredaktörens val: Dr. Caligaris kabinett – tyrannen och sömngångaren

CORONAKRISEN: Besökarna flyr – men här är bion som fortsätter visa film

Kwaidan – Kobayashis meditativa spökhistorier är det vackraste som visats på vita duken

Erik Jersenius: Den flygande holländaren – i kärleken och döden fann Wagner livets mening

Cykeltjuven – filmen om den ensamma människans kamp för överlevnad i det moderna samhällets överflöd

Att leva i och dö med världen – Elektra visar äntligen Terrence Malicks vackra A Hidden Life

Kulturredaktörens val: Kaspar Hauser – Var och en för sig och Gud mot alla

Kulturredaktörens val: Den långa flykten – Martin Rosens episka fabel avslutar säsongen

Scorsese och gubbmaffian visar var skåpet ska stå – nu visas hans nya mästerverk på Elektra
